Modelowanie najlepszych sprzedawców
Proces sprzedaży luksusowych samochodów wymaga zwykle poświęcenia znacznej ilości czasu przez sprzedawcę, który nawiązuje bliskie relacje z klientem. W tym segmencie rynku relacje osobiste wpływają na sprzedaż w sposób kluczowy.
W jednej z wiodących firm rynku dilerów samochodowych użyto programu MindSonar do zbadania profili wszystkich sprzedawców.
Poziom sprzedaży samochodów został zestawiony z wykonanymi metaprofilami oraz zdefiniowanymi kryteriami wartości, które podali sprzedawcy. Idealnemu sprzedawcy przypisano wagi do preferowanych metaprogramów i skorelowano je z liczbą sprzedanych samochodów. W ten sposób określono pożądany profil pracownika.
Od tej pory wszyscy kandydaci badani są za pomocą MindSonara. W dużej mierze decyzja o ich zatrudnieniu zależy od tego jak bardzo wpisują się oni w idealny profil efektywności sprzedaży. A jeśli profil zatrudnionych sprzedawców różni się od wzorcowego, otrzymują oni szkolenia rozwijające metaprogramy konieczne do osiągnięcia sukcesu.